IMG_4254.JPGAf Thorkil Christensen

Nytårskoncerten i Aalestrup blev ikke alene en forrygende musikalsk aften - det var også et

flot show, som publikum vil huske tilbage på med glæde.

650 feststemte borgere fra hele kommunen fik til fulde forventningerne opfyldt.

Prinsens Musikkorps lagde som tidligere år den musikalske bund. I år med norske Bjørn Sävstad som dirigent

- og på ny viste musikerne, at de behersker instrumenterne.

Der blev lagt ud med en stille ouverture, men inden aftenen var omme havde musikerne været igennem et righoldigt repertoire udsat for både kvalitet og humor. Publikum blev budt velkommen af en veloplagt

Per Bisgaard, som på arrangørgruppens vegne glædede sig over et stort og trofast publikum.

Bisgaard rettede en særlig velkomst til 70 unge fra Hadsund Skoleorkester, som havde taget turen til

Aalestrup for at nyde nytårskoncerten.

Aftenens solister var Annette Heick og Kurt Ravn, som begge forstod at sættepublikum i det rette humør.

Efter ouverturen fra Prinsens Musikkorps satte Annette Heick fart over feltet med "Love will keep us together".

Det bragte publikum i stemning, og det hele blev ikke dårligere af, at både Annette Heick og Kurt Ravn forstod at "spille op" til hinanden i forbindelse med introduktion af aftenens indslag. Annette Heick kom ind i musikkorpsets gallauniform, men fik af Kurt Ravn besked på at skifte til noget mere festligt. Det blev til et kostume, som forvandlede hende til et rensdyr. Så kunne hun jo gå ud af sit gode skind, synge rent og roligt spørge efter, om det havde været dyrt at få kostumet tilbage fra rens... Jo, humoren fejlede ikke noget.

Kurt Ravn var i samme humør, og han viste med sin fantastiske stemme, at han er en lige så stor sanger som skuespiller. Kurt Ravn tog publikum med storm, da han iført jernbanekasket, sang melodier fra "Matador", hvor han havde rollen som jernbanearbejderen Røde. Sangen bragte minderne frem hos publikum, og det hele blev kun bedre af, at han gik ned blandt publikum og af Prinsens Musikkorps' flotte akkompagnement. Hvis nogle havde troet, at musikkorpset udelukkende kan spille militærmusik, så kan de godt tro om.

Fart over feltet

IMG_4077.JPG

Der var fart over feltet under hele koncerten, og masser af overraskende indslag. Et af dem var et instrumentalnummer med "tømreren" fra Prinsens Musikkorps. Han lagde ud med at banke scenegulvet fast - og fortsatte sit instrumentale show hele vejen rundt i orkesteret. Det var godt lavet. Annette Heick viste også alsidighed. Hun sang med stor kraft et af numrene, "Visen om trommen", fra filmen Frk. Nitouche - og lige så flot - Dolly Partons melodier. Sammen med Kurt Ravn blev det også til et dejligt gensyn med "Forelsket i København", eller i dagens anledning "Forelsket i Aalestrup". Det gjorde de godt. Annette Heick havde den helt store aften. Hun overraskede på mange måder til publikums glæde, og sluttede flot af med et forrygende Abba-medley, som gik lige ind i hjertet på tilhørerne.

Der var også plads til ekstranumre, og Prinsens Musikkorps' afslutning med den traditionsrige Champagnegaloppen

og fællessangen "Tak for alt i det gamle år" var flot. De fire initiativtagere, Per Bisgaard, Lars Refsgaard,

Søren Bruun Sørensen og Dirck van Bolhuis kan være tolte af arrangementet, og de bedyrede da også, at de vil gentage det i 2010. Overskuddet går til arbejdet i Aalestrup Idrætsforening. Da Per Bisgaard sluttede aftenen var det med blomster og en sej salut til Annette Heick fordi hun gik på scenen i Aalestrup kun få dage efter en fødsel. Der var planer om, at tage den nyfødte søn med til Aalestrup, men han måtte på grund af influenza blive hos faderen i en lejlighed i Viborg. I stedet overrakte arrangørerne et gavekort på entre og frokost til hele familien i Rosenparken i Aalestrup. Kurt Ravn modtog en check på 1000 kr. til ASF Dansk Folkehjælps arbejde, og den fiskeinteresserede dirigent Bjørn Sagstad fik et gavekort til en fisketur på Simested Å. Kort sagt: Aalestrup gjorde det igen, og det var fremragende.

« Tilbage